Polacy chętnie wypożyczają auta w wakacje
Polacy chętnie wypożyczają auta w wakacje
Warszawa, 25 czerwca 2018 r. - 87 proc. Polaków, którzy wcześniej wypożyczali samochód podczas letniego wypoczynku, planuje skorzystać z tej usługi ponownie w trakcie tegorocznych wakacji. Na co zwracają uwagę, decydując się na ofertę danej wypożyczalni? Jakie auta cieszą się największą popularnością, w jaki sposób są zwykle rezerwowane? Odpowiedzi na te pytania znajdujemy w wynikach badania przeprowadzonego przez SW Research dla Avis Polska.
Polacy wypożyczają samochody zarówno w kraju, jak i za granicą. Na wakacjach spędzanych w Polsce zdecydowało się na to blisko 59 proc. ankietowanych, a podczas wypoczynku w innych państwach nieco ponad 60 proc.
Decydują cena, bezpieczeństwo i miejsce odbioru auta
Najważniejsze kryterium, które decyduje o wyborze samochodu i wypożyczalni to cena – tak wskazało 61 proc. ankietowanych[1]. Dostępność ochrony ubezpieczeniowej jest ważna dla 45 proc. badanych. Możliwość odbioru pojazdu w dogodnym miejscu np. na lotnisku czy w pobliżu stacji kolejowej wymieniło 30 proc. osób. – Jest to ogromne ułatwienie dla podróżujących samolotem lub pociągiem. Odbiór auta w tego typu miejscu pozwala zaoszczędzić znaczną ilość czasu. Dzięki temu udający się na urlop mogą jeszcze bardziej wypocząć i cieszyć się wakacjami – komentuje Wolfgang Huber, Country Manager Avis Polska. – Wypożyczenie samochodu na lotnisku jest nie tylko wygodne, ale również bardziej korzystne finansowo. Wynajmując samochód w porcie lotniczym w weekend, możemy liczyć na dodatkowe rabaty – dodaje.
Praktyczne auta najpopularniejsze
Największą popularnością wśród Polaków wypożyczających auta na wakacjach cieszą się pojazdy średniej wielkości takie jak Volkswagen Golf czy Seat Leon. Na ich wynajem zdecydowało się niemal 60 proc. badanych. – Wybór auta średniej wielkości okazuje się optymalnym rozwiązaniem podczas wyjazdu z rodziną lub grupą przyjaciół. Taki pojazd zapewnia odpowiedni komfort podróży i jest atrakcyjny cenowo – podkreśla Wolfgang Huber.
Rezerwuj wcześniej i oszczędzaj
65 proc. osób korzystających z usług wypożyczalni dokonuje rezerwacji z przynajmniej tygodniowym wyprzedzeniem, często online. – Zamówienie samochodu na kilka dni przed jego odbiorem to jednak za krótko, by móc skorzystać z zalet wcześniejszej rezerwacji. Wypożyczającym auto radzimy, aby dokonywali jej nawet z trzymiesięcznym wyprzedzeniem. Dzięki temu cena wynajmu jest niższa, a gama dostępnych modeli znacznie szersza – tłumaczy Wolfgang Huber.
– Aż 63 proc. spośród osób, które rezerwowały pojazd z wyprzedzeniem, robiło to online za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji mobilnej wypożyczalni. Pokazuje to, jak ważne w dzisiejszych czasach są nowoczesne technologie i jak bardzo wspierają one mobilność podróżujących – komentuje Huber. – Wiele wypożyczalni samochodów podąża za tymi trendami, stawiając na coraz to nowe rozwiązania – dodaje.
[1] Odpowiedzi na pytanie wielokrotnego wyboru.
***
Metodologia badania
Badanie zostało przeprowadzone przez SW RESEARCH na zlecenie Avis Budget Group Polska metodą wywiadów on-line (CAWI) na próbie 602 osób w wieku powyżej 20 lat. Wszyscy ankietowani posiadają prawo jazdy kat. B. W ciągu ostatnich 2 lat wypożyczyli samochód co najmniej raz w czasie wakacji.
O Avis:
Avis Budget Group, Inc. to wiodący dostawca usług wynajmu aut. Jego marki – Avis i Budget, posiadają łącznie ponad 11 tys. punktów wypożyczalni w około 180 krajach na całym świecie. Należący do Grupy Zipcar to światowy lider carsharingu, z którego oferty korzysta ponad milion użytkowników. Większość wypożyczalni Avis Budget Group znajduje się w Ameryce Północnej, Europie oraz w Australii. Działa również w oparciu o licencje w innych regionach świata. Avis Budget Group zatrudnia łącznie około 30 tys. pracowników.
Avis Car Rental działa od 1946 roku. Jest jedną z najbardziej znanych i największych na świecie marek wypożyczalni samochodów z około 5 500 oddziałami w około 170 krajach. Avis szczyci się długą historią innowacji w branży wynajmu samochodów i jest jedną z czołowych marek pod względem lojalności klientów. Avis należy do Avis Budget Group, Inc., notowanej na NASDAQ, która działa i licencjonuje swoją markę na całym świecie. Oddział Avis w Polsce funkcjonuje od 1991 roku.
Więcej informacji na: www.avis.pl
Dodatkowych informacji udziela:
Biuro Prasowe Avis Polska
Michał Kołodyński
E-mail: michal.kolodynski@webershandwick.pl, M +48 782 600 035